Monday, July 25, 2011

kenangan mahkota parade

terlintas ketika lalu


orang yang dah duk lama melaka kalau tak kenal mahkota parade memang barai la kan.skang dah diubah suai..tu yang lawa semacam tu..bagi aku ini tempat legend.sejak skolah menengah aku datang tinggal di melaka.aku paham mahkota parade ini port lepak terbaik untuk geng geng mat motor dan bebudak underground..macam macam fesyen diperagakan oleh budak budak yang datang.zaman sekolah dulu.biasanya aku pegi mahkota aku bawak 10 ringgit je,tupun kumpul duit belanja sekolah.naik bas beb..bila dah form 5 baru lah nak merasa nek moto takpun menumpang naik kereta orang.

mahkota lama

teringat aku,fariz,arwah khalid dan napek kenangan di mahkota parade.deal satu tempat dalam 30 minit berpecah kena bawak seorang girl.game ni bagi aku memang gila.apatah lagi orang yang macam aku ni..takder tokoh nak ayat girl.kesudahan 30 minit yang berjaya hanyalah fariz dan arwah khalid sahaja.

tak lupa juga kenangan fariz nak kena pukul dengan budak underground sebab sembang dengan awek dorang.sembang je pun.padahal awek dorang tu kawan aku.puas mintak bertenang.tapi biasalah bebudak zaman muda hati panas asyik nak bertumbuk je jalan terakhir.jadi aper yang menarik akhirnya budak tu yang kena pukul balik dengan budak dia sendiri sebab terlalu mengada..

aku takkan lupa kenangan ini

2 comments:

Mr feckry said...

kenangan tu

cik helena said...

kene pukul balik??padan muka,memang mengada!hahaa budak baru nak up la tu :P