Wednesday, May 4, 2011

menuju utara

penat pun tak hilang lagi ni..penat drive kot..hahaahha..ni pun lambat post gak ni...


hari sabtu  tarikh 30/04/2011 selepas subuh aku menuju ke utara @ kedah area jitra bersempena cuti agak panjang sikit je la pun berikutan cuti hari pekerja kan...dah lama tak ke sana sebenarnya...tiada perancangan pun sebenarnya nak ke sana..nak jadikan cerita sepupu aku ajak 2 hari sebelum tu sebab mak jang aku sakit..so aku on kan ajer...lagipun nenek aku pun ader disana...aku pun rindu kat nenek aku di tahap gila.



alhamdulillah sampai jugak hajat nak ke sana tengok mak jang aku yang sakit tu..yang best tu dapat tengok sawah padi menghijau...feel dia lain macam..gila jakun!!!!hari ahad sebab takder watper so aku bawak nenek aku ke padang besar..seronok tengok orang memborong barang-barang..aku pun cuma beli jersey je lah satu..tu jelah pun...blur!!!!taktau nak beli aper...nenek aku tak kurang hebat nya membeli..borong belacan  50 ringgit sebab nak bagi bagi kat orang kampung dan aderlah lagi yang nenek aku beli..aku pun taktau ape ke nama dia.



okey... tiba hari isnin ...tiba masanya untuk pulang ke shah alam..selasa pun kerja..sebelum tu aku singgah dulu di  perak..hantar nenek aku balik ke kampung sejati aku...tempat kelahiran aku..sempat lepak perak tu dalam 3 jam setengah je pun..sempat jugak jumpa kawan aku kat uitm seri iskandar jap..tak puas..ikutkan hati nak tidur sehari je kat kampung..boleh ke teluk batik ke lumut..tapi angan angan je lah..lain kali je la wei..



alhamdulillah dalam pukul 9 tu aku sampai ke shah alam..bergegas pergi salon rambut...skang rambut aku dah pendek..pelik tul muka aku..hahahahhaahahah...kesimpulannya..tak puas..aku sangat seronok selama aku berada disana..agak seronok juga dikelilingi dengan orang yang bercakap loghat utara ni..yang paling penting jumpa nenek aku tu..gila rindu kat nenek kesayangan aku yang bela aku dari aku bayi sehingga sekarang ni..aku dah kerja pun tetap jugak nak bagi duit belanja kat aku..malu aku..terpaksa tolak..

itu sahaja!!!!!macam rojak je cerita aku ni

3 comments:

HonEyBuNNy said...

best x mai Jitra?heh

awat xhabaq mai kedah..hehe..

::FAIZ FARISH:: said...

semoga mak jang cepat sembuh

alinac lover said...

waaa kampung kt kedah jugak eh~