Friday, May 20, 2011

al-fatihah buat kawanku hakim ...(telordibasuh)..terkilan sampai lambat... tak sempat nak tengok jenazah

arwah  kawan aku masa diploma di unikl mfi..masa orientasi arwah satu group dengan aku..masa di rumah sewa kami jugak selalu berjumpa disebabkan rumah sewa arwah atas rumah sewa aku...bila arwah berpindah ke rumah sewa di tempat lain aku selalu jugak ke rumah arwah...sebabnya budak budak rumah arwah ader yang main band samer aku dulu masa di kolej..aku training main guitar..amik lagu baru semua di rumah sewa arwah.http://telordibasuh.blogspot.com/

arwah baju hijau terang (masa ni baru lepas battle of the band masa zaman diploma)


aku terkejut.masa waktu zuhur tu aku terbaca pasal arwah...aku macam tak percaya sangat mula mula,,tapi bila aku bukak facebook arwah..aku mula tergejut yang dia dah meninggal dunia...maybe semua dah tahu sebab dan musabab arwah pergi.

aku call kawan-kawan aku bagitahu dorang..rupanya diaorang pun tak tahu lagi..pukul 3 pm aku balik dari opiz dengan kelam kabut sebab nak pergi rumah arwah...dalam suasana kelam kabut tu mencari rumah arwah...dalam pukul 530 petang baru sampai..arwah tak dihantar kerumah pun..arwah terus dibawa ke masjid..aku agak rasa terkilan sebab tak sempat nak tengok arwah buat kali terakhir..masa aku sampai di masjid tu..arwah dah dikebumikan sudah separuh tanah..maksudnya aku lambat 10 minit..aku tak tahulah kenapa...bila aku kelam kabut je nak cepat..ader je kereta yang lembab wat hal nak halang aku...

alhamdulillah pengkebumian arwah berjalan dengan lancar..masa tu cuaca mendung sudah hampir nak hujan..tapi seolah olah hujan bersabar sekejap untuk turun..bila dah selesai semuanya baru hujan turun..aku dan kawan-kawan yang lain terus pergi ke rumah  family arwah.



aku bersembang dengan mak arwah...alhamdulillah la..bila mak arwah kata arwah tunjukkan tanda yang baik sebelum meninggal dunia..kata kata arwah pada mak arwah pun agak pelik sikit sebelum beberapa hari dia pergi..kata mak arwah lagi, dia jadi redha jika sudah tiba masa arwah bila tengok arwah semakin teruk..kawan kawan aku yang lain pun cakap sebelum 2 minggu arwah meninggal..arwah banyak contact ajak lepak...siap cakap dekat kawan aku sorang ni "kalau hujung bulan dah tak sempat dah nak jumpa aku"..nampaknya itu tanda arwah akan pergi selama lamanya..




pengakhirannya aku disana pada pukul 900 malam...sebelum tu aku lepak dulu di kedai makan depan umah arwah bersama kawan kawan satu rumah dengan arwah masa diploma dulu..kami bercerita lagi  pasal kenangan bersama arwah sebelum ni...

AL FATIHAH BUAT KAWAN KU HAKIM..SEMOGA ROH KAU DICUCURI RAHMAT..AMIN!!!


kata-kata terakhir mak dia pada kitaorang sebelum balik..

"DIA DAH SELAMAT DAH,SEKARANG NI TIBA MASA KITA PULAK UNTUK BERSEDIA"

6 comments:

sya hassan said...

aminn.. al-fatihah..

::FAIZ FARISH:: said...

kalau Allah nak ambil, bila2 masa je kan? tak kira muda ke tua...

kadang2 org yg nak pergi ni mcm tau je dia nak pergi... mcm ada petanda...kan?

♥CIK SHA♥ said...

hmmm..saya pun macam tak percaya masa dapat tahu pagi semalam..sedih dan sebak tiba2..tak sangka..

AL-FATIHAH buat arwah..semoga roh nya dirahmati Allah..

lepas ni takde dah orang kacau2 saye kat chatbox belog..T_T

nada hanis said...

tu la. last jumpa dia 2 minggu lepas. memang lepak dengan dia. dia nasihat macam2. memang tak snagka la kan. haih. sedih :(

HonEyBuNNy said...

al-fatihah...

sedih jugak...sebab masih teringat arwah selalu ja tgl link dekat chatbox..

Amanda Sasha said...

ye betol. dia dah selamat, tinggal kita lagi. hurm..